src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Armband av mormorsrutor

Äntligen tisdag och symöte med Husmorsskolan och äntligen har jag fått lite tid över till att sitta vid datorn. Hur länge jag kan sitta här vet jag dock inte, Elisia leker själv och Elmer luftar rumpan på golvet och jag sitter här så länge de är nöjda.

Denna veckan har jag iallafall knåpat ihop ett armband :-)

Inte den bästa bilden då jag inte har den bästa kameran...

Storlek: Rutorna är från början kvadratiska och varje sida är ca 2,5-3cm, nu har de blivit lite mer rektangulära.
Garn: Kilafors Bomull
Virknål nr 3.
Nystan: Inget helt nystan.

Detta lilla projekt blev till då jag ville öva mej på att göra mormorsrutor då jag aldrig gjort det tidigare. Mönstret hittade jag i boken GALEN I GARN av Susanna Zacke & Sania Hedengren. Att virka mormorsrutor var kul och jag har redan börjat virka mera :-)

Ville ni se vad de andra i Husmorsskolans Syförening har gjort? Klicka här!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggt, men det sa jag ju live också.

2011-06-08 @ 20:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0