src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Det växer på balkongen.

För ett tag sedan tänkte jag skriva om balkongen. Tiden, minnet och energin har inte riktigt jobbat för att det ska bli så. Men nu, äntligen blir det så!

Växer som bara den gör det och idag skördades den första tomaten. Enligt Robban är hemodlade tomater alltid smakrikare, själv vet jag inte då jag inte äter tomater. Fler kommer att skördas inom kort iallafall då det bara blir mer och mer färg på dem.

Körsbärstomater.

En chili som börjar bli stor. Det jag inte vet här är hur stor den ska bli eller vilken färg den ska ha innan den skördas. Ingen bild på påsen. Och en annan planta som är från samma fröpåse ger en helt annan form på chilin, en tjockisform, tyvärr fastnade den inte på bild.

En liten översikt på det ena odlingshörnet. Till nästa år kommer plantorna här att bantas ner lite annars kommer Robban bli helt tokig!!

Det andra odlingshörnet. Till nästa år kommer plantorna som står bredvid hyllan att få växa tillsammans i en större kruka och jag har tänkt att använda hyllan mer för att stötta upp tomaterna, istället för en massa pinnar.

Plantorna kommer som sagt även att minskas och ändras lite. I år har jag 8 körsbärstomater och många chilis, dessa kommer det är blir lite mindre av.

Nästa år blir det 2 "busktomater", 2 "pärontomater" och 2 körsbärstomater. Lite paprika, några olika chilis och sallad i balkonglådor. Iår satte jag paprika och chili i balkonglådorna men de klarade inte riktigt av blåsten som blir ibland och fick därför flytta ner på golvet, därav att det blev väldigt trångt i ena hörnet...

Förhoppningsvis blir det mer strukturerat nästa år än vad det blev iår.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Hej. Vilka fina odlingar :)Vilka sorter kommer ni odla iår? Låter ni pollineringen sköta sig själv på balkongen eller hjälper ni till?



Mvh Johannes/ Farbrorgrön

2012-04-24 @ 13:12:00
URL: http://farbrorgron.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0