src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

På bättre humör

Det har varit lite ont om uppdateringar på sista tiden. Anledning till det tror jag heter nässpray. Jag är sjukligt beroende av nässpary och har den sista veckan dragit ner - mycket!! och det har påverkat mitt humör och min motivation negativt.

Det har gjort att det inte har här så mycket här hemme heller. Eller nästan, det har åkts till IKEA ett par gånger och inhandlats en hel del möbler och en del kom på plats igår. Eller nästan allt när jag ser mej omkring. Bara tv-bänken och en hängare kvar. Så nu finns det möbler till salu här!! Kom och köp!!

Sen har jag lagt ut en massa kläder på tradera också och det tog tid!! Så där rök lite av bloggtiden.

Men skit i det nu, nu sitter jag här oc har tid :-)

Sist jag bloggade så skrev jag att jag skulle gå ut och slänga sopor? Till sopor tillhör också komposten (även om det egentligen inte är en sopa). Det gick sådär...

...påsen samarbetade inte riktigt.

Annat som har hänt är att jag har en "liten" Elmer som inte verkar helt nöjd med bara flaskmat. Äter hela tiden och vill bara ha mer ändå. Så sen några dagar tillbaka får han lite gröt. Han gapar snällt och geggar snällt runt med maten i munnen men verkar inte överförtjust i smaken, så efter några skedar så tröttnar han.

Idag fick han istället lite morotspuré och det verkade passa smaken lite bättre. Gapade ännu snällare och log när jag kom med skeden. Försökte fånga det på bild men lagom när det klickade till så slog humöret om.

Men trots det ändrade humöret åt han glatt några miniskedar och verkade sugen på mer när jag plockade bort maten. Mer blir det imorgon istället. Och kvällsgröten tänkte jag ikväll "krydda" med fruktpuré, kanske det faller herrn bättre i smaken då. Underbar är han ändå fast han äter hela tiden dygnet runt.

Något som hänt mer idag, och som redan var klart vid 10 (vilket är den tiden då jag brukar vakna till och bli människa ivanliga fall), var städning av Elisias rum. Det var välbehövligt. Och ett krav från min sida då vi idag ska åka till Sofia och köpa ett pippihus av hennes barn.

Nu väntar vi på att tvätten ska gå klart, Elmer sover klart och på att jag ska äta lite sen ska vi åka.

Är mycket piggare idag än tidigare dagar. Anledning - mer nässpray (men jag har trappat ner till barnsprayen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0