src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Ikea har fått finbesök

av mej, Elisia, Elmer och Siri.

Trevligt - ja.

Mycket saker köpta - ja.

Dyrt - nej, hur kommer det sej?

- Jo det var cirkuspriser som Ikea valt att kalla sin sommarrea. Självklart var det cirkuspriser på just det jag skulle ha. Eller inte allt men på Bestå-stommar, och det skulle jag ha 2 stycken. Nu blev det bara en då den andra inte låg där den skulle på plockplatsen trots att det fanns enligt lagersaldot på hemsidan.

Min gissning är att personalen inte har fyllt på plockplatsen tillräckligt snabbt och de som så syndes i lagersaldot är sådana som ligger högt HÖGT högt upp. Så högt upp att jag inte når... Och Elmer började bli hungrig/trött just då så jag kände att jag inte riktigt hade tiden till att...

...säga till personal
...vänta på att det ska komma en truck
...vänta på att de ska spärra av
...slutligen lyfta ner.

Det orkade inte jag med. Jag och Robban får åka dit igen, snart. Det ska köpas ytterligare en Bestå-stomme också och det känns smart att passa på när Ikea bjuder på dessa cirkuspriser.

Lite annat blev det också. Galjar som verkligen "behövdes" till Elisia, lite blommor med passande krukor och äntligen hallmöbler!! Som jag längtat efter dessa men ändå aldrig tagit mej råd till att köpa. Just nu ligger allt i kartonger men bild kommer när möblerna är på plats.

Att åka till Ikea och köpa möbler med två små barn är inte optimalt. För att göra det hela lite enklare så följde bästaste Siri med, där vi även passade på att fika efteråt :-) Tack för hjälpen Siri!! För er som inte vet är hon skitduktig på att köra kundvagn med Elisia i! Och hålla koll på båda vagnarna med barn när jag får bråttom för att  kolla något och känner att jag inte har tid att krångla in en vagn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0