src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Kalas * 2

Ahh! Trött, huvudvärk p.g.a. trötthet. Vet inte hur jag ska orka med en förlossning om 10 veckor om det fortsätter så här. Med tanke på att det har hållig på i 6-7 veckor har jag inget större hopp om att det ska gå över. Leva på hostmedicin blir det...Måste säga att jag är "glad" att det är denna graviditet som är jobbig och inte den förra, dels då den förra var väldigt jobbig psykiskt men framförallt då jag vet att det är värt att ha en hur jobbig graviditet som helst för ur det kommer något så underbart som inte går att beskriva med ord.

Födelsedagskalas igår för E som fyllde 3. Det tyckte hon var kul, dessvärre har jag inte en enda bild att bjuda på då min kamera hade batteritorsk och det upptäckte jag på tok för sent. Systers man Erik fick istället uppdraget att ta lite bilder med sin kamera, en kamera modell bättre och krånligare. Men då han inte är här med kameran just nu så har jag lite svårt att komma åt bilderna.

Skoj hade hon iallafall och jag och Robban stressade på som bara den för att hinna med all städning och bakning som behövdes innan. När klockan började närma sej kalasdags var jag fortfarande inte klar och E stod i fönstret och spanade efter de inbjudna.

Helt plötsligt ropar hon att farmor och Ingvar kommer, då stod jag fortfarande i myspyskläder - men var färdigsminkad. När resten droppade in så hade jag fått på mej lite vettigare kläder :-)

E slet upp paket efter paket vartefter gästerna droppade in och när alla var på plats så såg jag till att det blev en samling i köket och Robban, som inte visste något, fick sin present från mej. En liten tripp till Göteborg och ett besök på Robert Gustavssons 25-års jubileums show. Glad blev han men jag tycker han hade kunnat tacka mej lite bättre. Att han fick presenten redan nu beror på att det är 1½ månad kvar tills han fyller och om 2½ månad är det tänkt att Bertil ska ut.

Sen var det dags för nästa fest, Robbans Dennis fyllde 30 för två veckor sedan och hade nu fest. Det jag menar med att Robban hade kunnat tacka mej bättre var att han kom inte hem förrän halv 6 på morgonen. I senaste laget, gissar på att han hade kul. Det had ejag med men valde att bryta upp många timmar tidigare ändå. Snart kommer han dock att väckas brutalt! Och om en sisådär 3-3½ timme räknar jag med att få E att däcka och straxt därefter tänkte jag däcka själv och då leva på hoppet om en hostfri natt.

Tråkigt med bildlöst men så blev det idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0