src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Hello Kitty och bebisbesök

Nystädat var det här :-) Härligt säger jag!! Helt sjukt vad denna lägenhet blir dammig, vet inte hur många gånger jag har dammsugit denna vecka...En nackdel med att vara hemma antar jag - det finns tid till att se all skit som faktiskt finns! I vanliga fall går jag med skygglapparna på tills dammråttorna är stora som sorkar. Men idag tog jag dem redan i musstorlek :-)

Igår var vi på Ö&B med uppdraget att köpa lite hygienartiklar, bland annat tandborstar. E hittade en som hon promt ville ha, att tandborsten hade en mössa gjorde längtan efter just den ännu större. Sen råkade det vara en populär barnfigur på den också, som jag inte tycker om!! Men hon fick den, heller Hello Kitty på en tandborste än på kläder, och risken finns, tror jag, att om jag säger nej till allt med Hello Kitty så slår det bara över senare. Däremot så kommer jag så länge det bara går åka oh handla kläder och leksaker utan barn. Allt för att förhindra dessa typiska tjejfigurer resp pojkfigurer. Jag tycker att barn ska få vara barn så länge som möjligt, könet kommer sen ändå.

Däremot tycker jag att det är ritkigt läskigt hur små barn påverkas i så ung ålder som de gör. Att E gärna vill ha Hello Kitty bland annat. Vi har aldrig presenterat den figuren för henne utan det är från förskolan hon har det. Ser att de andra barnen har och vill då själv också ha. Likaså frågade jag henne förut idag om Bertil skulle ha hennes gamla rosa kläder på sej. Hon sa att nej han ska ha blå. Vem är det som lärt henne att flickor ha rosa och pojkar blått? Det är inte jag och Robban...E själv har alla färger på sina kläder så jag har svårt att tro att hon sett ett mönster bland sina kläder. Påverkan från andra barn och vuxna skulle jag gissa på. 


Bojkotta Hello Kitty!! Att bojkotta färger tycker jag däremot inte, men alla färger ska få användas av alla barn!!!

Vi har även haft bebisbesök på förmiddagen :-) Bebisens mamma var självklart också med men hon fastnade inte på bild, kanske är hon ett spöke?


Sötaste E med sötaste A :-)

Tupplur på köksgolvet.

Måste säga att jag är riktigt stolt över syster M som kör på min linje med tygblöjor!! Har på förmiddagen när syster M var här hunnit sy hela 3 tygblöjor till. Visserligen har A redan vuxit ur dem jag syr nu men jag måste ju ha till Bertil :-) Min lilla tygnisse som jag tycker kan komma ut - NU!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0