src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Fixade saker

Nu är barnvagnen hämtad, babyskydd inköpt (ska hämtas 07.00 i en kommun långt härifrån av Robban jobbarkompis), vaggan står inte på plats men den finns i närheten, kläder finns i massor, blöjor finns kanske inte till heltidsanvändning men det finns ett gäng. Så nu kan Bertil komma, eller är det något jag har glömt att fixa? Någon sådan där "måste-ha" sak, som bebisar promt måste ha annars kommer de att vara missnöjda resten av livet. Dessvärre är det 9 veckor och 1 dag kvar tills det är beräknat, så det lär dröja.

Här hade jag tänkt att bjuda er på en bild med den nya vagnen. Men vagnen ställde vi hos mina päron då deras källare är flera gånger större än vårat källarförråd och kameran blev såklart kvar hemma. Men bild kommer garanterat när Bertil är på plats i den.

Fler blöjor köpte jag igår också så nu väntar jag bara på att de ska komma. Med tur kommer de nästa vecka annars så dröjer de ytterligare en vecka då försäljaren har lyxen att åka till Sälen på semester. Men jag överlever nog då Bertil inte har kommit än. Skulle ha får för sej att komma ut typ nu skulle han ändå inte få använda tygblöjor på sjukhuset.

Min gissning är att Bertil antingen prickar in 1 april, eller lillebrors födelsedag 14 april. 31 mars är det tänkt att han ska komma. Han är välkommen tidigare :-) Jag har tänkt att försöka pricka in löningshelgen i mars. Känns bra att få ett barn som fyller vid löning, då borde han få lite dyrare presenter.

En överklagan till försäkringskassan är skriven idag och kommer skickas iväg imorgon. Lever på hoppet om att den blir beviljad då jag börjar få jävligt ont i både rygg och fogar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0