src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Tisdag

Hade här tänkt att komma med en uppdatering innehållandes bilder. Hade tänkt att berätta om att mellansyster Madde har varit på besök, tillsammans med sin son A. Elisia och Madde målade med flaskfärg, det tyckte Elisia var kul. Elisia sitter just nu bredvid mej och tjatar om att se på spöket Laban igen, men det tycker både jag och Robban att det är försent för. Bara att vänta på att Robban har pratat klart i telefon så att han kan natta Elisia. Nu halkade jag in på ett sidospår känner jag...

Efter att de hade målat så var det dags att äta mellis. Jag roade mej med att spilla ut en stort glas mjölk...fördelen med det var att golvet, eller iallafall en del av det, blev moppat. Sen blev det promenad för mej och Madde med varsin barnvagn och varsitt barn. Det var jobbigt. Men det var kul att gå runt och kika på hus. Tanken var att vi skulle gå till lekparken med Elisia så att hon skulle få leka av sej, men det hade hon gjort så bra på förskolan så hon valde att däcka i soffan istället...Men sen när hon vaknade så hade hon skrikit som en stucken gris (lät det so när jag pratade med Robban i telefon) och ville till lekparken, så då fick hon komma ut. Tog även en liten kusinbild på de 3 kusinerna som träffades idag och hade tänkt att bjuda er på en bild men jag hittar inte kamerasladden...

Nu på kvällen så somnade Elmer hur snällt som helst när de andra badade. Och pep ingenting när jag la ner honom i vaggan. Det kan bero på att han nu har fått en sovpåse, så nu är han varm och go hela tiden! Det blir inte längre någon temperaturskillnad när jag tar honom ur vaggan eller lägger ner honom i vaggan, samma underbara temperatur hela tiden :-) Hade tänkt att bjuda er på en bild när han ligger och sover med den, och en bild på den fina vaggan (som Robban sov i när han var bebis) men kamerasladden har smitit från mej...

Och äntligen så har barbordet fått gått i graven!! Vardagsrummet här har varit väldigt övermöblerat, så övermöblerat att det finns inte en chans att jag kan lägga ner Elmer på golvet någonstans, och nu ska vi dessutom byta soffa och kan då behöva lite mera plats. Så nu är barbordet borta! Eller helt borta är det inte - det ligger på golvet i sovrummet, barstolarna står där också... 

Nu är det dags att titta på de desperata hemmafruarna!!


Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken tur då att jag hade en kamerasladd och utnyttjade den.

2011-04-12 @ 22:09:23
URL: http://pilutta28.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0