src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Nätterna

Lille Plutt sover snällt om nätterna, jättesnällt. Somnar någongång på kvällen och sover då i ca 6 timmar och vaknar sen med 2-3 timmars mellanrum och äter. Snällt vaknar han också - inte med ett gallskrik som Elisia gjorde på sin bebistid. Lille Plutt ligger och snackar och rör på sej, får han däremot inte mat inom en skälig tid så skriker han. Sen efter mat så somnar han om snällt. Med en sådan bebis kan man tycka att jag borde få sova riktigt bra och det skulle jag om det inte vore för den förbannade hostan!!!

Denna jävla förkylning som aldrig släpper. Snoret har blivit bättre men inte hostan :-( Idag är min plan att jag ska gå och suga på halstabletter så ofta som möjligt (tyvärr kan jag inte det hela tiden för om Elisia ser halstabletterna så vill hon ha hela tiden). Så jag lever på hoppet om att det ska gå bättre att sova inatt. Jag har t.o.m hostat så jag fått ont i "föda-barn-musklerna". Jag hade inte ett dugg ont i de musklerna efter förlossningen och dygnet därefter, men sen när jag roat mej med att hosta en natt så hade jag skitont därnere och tyvärr sitter det i.

Knipövningar och jag är bästisar vid det här laget.

Nu är det dags att ta med Lille Plutt ut till köket och göra välling till Elisia. Någongångidag när Robban har sovit färdigt planerar jag att sova middag. Tvätta ska det göras också, tur att det finns tvättmaskin i dagens samhälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0