src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Gammal och klibbig napp

E gjorde ett stort framsteg i sluta-med-napp-processen förut! Hon upptäckte att en napp hade kladdat ihop sej. Jag förklarade då att nappen hade blivit gammal och det var dags att slänga den. Pedagogisk som jag är frågade jag även vem av oss två som skulle slänga den. Det ville hon göra själv.


När hon slängde den för 3:de gången fick jag äntligen en bra bild.

Men sen började hon prata om att köpa nya nappar. Det sa jag nej till. Då skulle Tomten ha med sej nya nappar. Mitt svar då var att Tomten har inga nappar att ge bort, de nappar han har behöver hans alla nissar ha för att orka göra alla julklappar.

Det slutade med att hon gråtandes gick och plockade upp nappen och nu ligger hon och snuttar på den. Och det var inte så att jag på något sätt försökte få henne att somna utan napp utan vi tog fram en nykokad napp från napplådan. Men för att slänga en napp måste det tydligen inhandlas helt nya...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0