src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Dessa bilister

Det var vitt på marken imorse när jag vaknade! E var överlyckling och ville ut och åka pulka, att det behövs mer snö för det var inget hon ville höra. Då blev hon arg.

Jag blev arg när jag åkte till jobbet. Bara för att det har råkat komma lite snö, som på de flesta ställen redan har smält på vägen så envisas alltför många bilister med att köra så så så SÅ SAKTA!!! Jag blir TOKIG! Jag har full förståelse för att man håller hastigheten (även om jag inte gör det) och att man kör sakta i kurvor, och i god tid saktar in inför kurvor och att man gasar upp i en långsamt tempo.

MEN för i helvete på en raksträcka, där snön smält bort, flera bilar har redan kört där och då rivit bort en lilla lilla lilla tunna, supertunna, hinna av is, då behöver man inte krypköra. Visst har jag fått sladd, både på is, snö, frusen väg och grus. Men det har aldrig hänt på en raksträcka!! Endast i kurvor. Så om ni kan köra bil, tryck aningens hårdare på raksträckor och ta det lugnt i kurvorna - oavsett om du har sommardäck eller vinterdäck. Kan du inte det - låt då bli att köra bil.

Det slår liksom aldrig fel, så fort det blir lite snö så tror folk att man inte kan köra snabbare än 55km/h - trots att det är en torr och fin raksträcka.

TRYCK PÅ GASEN är mitt råd annars riskerar man bara att bilen bakom kör in i röven på en.

Har försökt få E att fastna på en dagens outfit hela veckan. Men på morgonen har det blivit bråttom då hon har roast sej med att inte vara samarbetsvillig och på dagen har hon alltid kissat på sej så hon har kommit hem i omatchande extrakläder. Sicken katastrof. Eller inte.

Kommentarer
Postat av: Madde

Annars brukar ju folk fortsätta att köra som vanligt när det blir halt och köra av vägen. Så det är nog inte helt fel att sänka farten speciellt om man har sommardäck. Du om nån borde veta att man ska det lugnt när det kan vara halt. Jag saknar fortfarande min oranga pärla.

2010-10-24 @ 21:34:35
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0