src="https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2240751/images/2011/stina2c_148090509.jpg">

Lite vettigt

Vabbat idag, med en hostig E. Det bästa av allt är att hostan har under dagen blivit bättre och bättre så imorgon blir det förskola för hennes del och jobb för min del :-) Känns som att jag under denna månad har varit mycket mer hemma än på jobbet, skittråkigt!

Lite vettiga saker har jag då sett till att göra här hemma. Först av allt har jag plockat in han den där jag bor meds tvätt, fan var irriterande det är att han inte kan göra det själv. Men han får skylla sej själv. Han har några kalsonger som tydligen är så sköna, fulla med hål är de också. Nu har han dem inte längre. Lägger man inte in tvätten själv kan det så lätt försvinna kläder...Hungrig tvättmaskin kan man kalla det.

Något annat vettigt jag har gjort är att rensa bland E:s leksaker. En kartong blev full med böcker och leksaker till Bertil, och en kartong blev nästan halvfull med leksaker, barnböcker och vuxenböcker till loppis. Hoppas bara att päronens grannar anordnar loppis i sommar också så jag har någonstans att stå och loppisa lite.

Källarlådan till vänster och loppislådan till höger. Det känns dock lite irriterande att det inte är tvärtom, det vore skönt att bli av med så mycket som möjligt, men det känns fel att sälja saker E fått i present utan att hon själv vill det. Rensade gjorde jag när hon sov och jag har inte sagt något högt till henne...

Det tredje vettiga jag har gjort är att jag har försökt att plocka undan saker och ting. Vi har tre bord i lägenheten och av någon anledning blir det alltid fulla med saker...Nu vill jag lägga betoning på försökt, då E hela tiden släpar fram nya saker...Barbordet är väl det enda jag har fått ordning på, bara ett gäng glas som Robban har svårt att hitta plats för i vitrinskåpet. Vet inte riktigt vad det är med den karln och glas.

Det fjärde vettiga jag har gjort är att virka ännu mer på Alexanders filt, och nu har jag iallafall virkat mer än hälften med råge. Hade tänkt den skulle bli färgi senast julafton så jag kan leverera den då.

Madde: Ytterligare en anledning till att inte ha katt, den första anledningen allt hår...


Kommentarer
Postat av: pz2

Klart det blir loppis nästa år igen =)

2010-12-22 @ 09:36:49
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0